Polski rynek marketplace’ów został w dużym stopniu zdominowany przez Allegro. Zwłaszcza po wyjściu z polski Shopee pozycja giganta jeszcze bardziej wzrosła. W niedługim czasie może się to jednak zmienić za sprawą nadchodzącej platformy od Kauflandu. Popularna sieć sklepów zamierza uruchomić serwis, w którym już na starcie na klientów będą czekały produkty z wielu kategorii. Możliwe będzie kupienie artykułów do domu, ogrodu, elektroniki, artykułów dla dzieci, odzieży i gadżetów sportowych oraz wielu innych.
Platforma ma pomagać mniejszym sprzedawcom
Marketplace od Kauflandu ma odpowiadać na potrzeby mniejszych sprzedawców, którzy szukają nowego kanału dystrybucji. Renoma sieci i dopracowany serwis e-commerce mają stanowić klucz do rozwoju prowadzonej działalności i zwiększenia sprzedaży. Jednocześnie to Kaufland zajmie się promocją, oferowaniem szerokiej gamy systemów płatności i obsługą klienta. Dodatkowo obecność platformy na innych rynkach sprawi, że łatwiej będzie oferować swoje produkty także w Niemczech, Czechach, Austrii i na Słowacji. Dla wielu sprzedawców będzie to więc niepowtarzalna okazja, aby zwielokrotnić swoje zyski.
Sprzedawcy, którzy szukają nowych kanałów dotarcia do odbiorców, powinni już teraz zainteresować się nowym marketplace’em. Ambicje sięgające zdominowania polskiego rynku sprawiają, że sprzedawcy detaliczni będą mogli otrzymać rozbudowaną i wspieraną w szerokim zakresie platformę do oferowania swoich towarów.
Marketplace Kauflandu ma powtórzyć sukces z rynku niemieckiego
Kaufland dysponuje już platformą e-commerce na rynku niemieckim, gdzie posiada aż 32 miliony odwiedzających w każdym miesiącu. Taki wynik zawdzięczany jest przede wszystkim szerokiej ofercie, która obejmuje 45 milionów produktów w ponad 6400 kategoriach. Sprawia to, że Kaufland Marketplace należy do grona największych w Niemczech i czołowych w całej Europie.
Podobne plany rozwoju dotyczą polskiego rynku. Należy zatem spodziewać się bardzo mocnego debiutu dopracowanej platformy, która od razu zaproponuje szeroką ofertę produktową. Ambitne plany sieci, która ma w Polsce aż 245 sklepów stacjonarnych, każą sądzić, że marketplace będzie miał postawić mocną konkurencję dla czołowych graczy, jak Allegro, Empik i Amazon.
Co platforma e-commerce oznacza dla nabywców?
Pojawienie się początkiem sierpnia marketplace’u od Kauflandu to bez wątpienia kolejna pozytywna wiadomość dla klientów. Kupujący w sieci zyskają kolejne miejsce, gdzie można będzie zapoznać się z szeroką ofertą towarów i znaleźć wiele produktów w atrakcyjnych cenach. Pojawienie się silnej marki na rynku może skutkować przełamaniem dominacji Allegro i zwiększeniem konkurencyjności. To z kolei wpłynie pozytywnie zarówno na sprzedawców detalicznych, jak i kupujących, którzy znajdą produkty w niższych cenach. Jednocześnie na pewno w ofercie pojawi się wiele nowych marek, które do tej pory nie były znane na polskim rynku.
Oficjalna premiera platformy kaufland.pl nastąpi 7 sierpnia. Jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż na tym lub innym marketplace zapraszamy do kontaktu.