Marketplace to specjalne platformy, które są w stanie pozytywnie wpłynąć na zyski płynące ze sprzedaży. Są one ściśle związane z branżą e-commerce. Z roku na rok można obserwować rosnące nimi zainteresowanie. Skąd wynika ich popularność i czego można się po nich spodziewać?
Zalety płynące ze sprzedaży na marketplace
Rosnące zyski ze sprzedaży towarów są tak naprawdę marzeniem każdego przedsiębiorcy. Powinien on w takim razie zaangażować się w szukanie dla siebie rozwiązań, jakie są w stanie sprawić, że te kwoty zysku będą faktycznie rosnąć. Dobrym pomysłem są platformy typu marketplace. Zalety związane z tym przedstawiają się w następujący sposób:
- prostota wynikająca z obsługi zamówień,
- możliwość zyskania dostępu do kolejnego kanału sprzedażowego,
- niskie koszty sprzedaży,
- pójście o krok dalej w przypadku pełnej automatyzacji procesów e-commerce,
- wyjście z ofertą do większej liczby klientów,
- możliwość wyrobienia mocniejszej pozycji rynkowej.
Sprzedaż na platformach typu marketplace
Chęć rozpoczęcia sprzedaży w tego typu miejscach, należy poprzedzić wykonaniem porządnego reaserchu. Tylko to pomoże wybrać platformę spełniającą oczekiwania. Wśród ważnych parametrów, które należy wziąć pod uwagę, należy wymienić: prowizja od sprzedaży, renoma danej platformy, typ produktów. Nie każda platforma zgadza się na sprzedaż określonej grupy produktowej.
Rozpoczęcie działania w takim miejscu wymaga założenia konta. W tym celu trzeba będzie dopełnić kwestii formalnych, które wymagać będą podania danych:
- z dowodu tożsamości – tylko dzięki temu będzie można konto zarejestrować;
- NIP, adres, konto bankowe – czyli wszystko to, co musi posiadać każda legalnie działająca firma,
- numeru podatnika VAT.
W szczególności ten ostatni element jest kwestią najważniejszą, aby móc prowadzić legalną sprzedaż na marketplace. W szczególności, jeżeli przedsiębiorca chciałby skupić swoje działania również na rynkach międzynarodowych – co też właśnie umożliwiają tego typu serwisy.
Czy marketplace jest dla każdego?
Niestety, ale nie. Związane jest to z ograniczeniami, które te serwisy narzucają na swoich użytkowników. Należy bowiem zapoznać się z typami produktów, jakie można aktualnie w takich miejscach sprzedawać. Przykładem może być m.in. Amazon, który uniemożliwia sprzedaż odzieży używanej. Zabraniają oni także sprzedaży jakichkolwiek produktów związanych ze szkodliwą działalnością wobec zwierząt.
Jednak oferta produktów przeznaczonych do sprzedaży jest szersza, więc każdy jest w stanie znaleźć dogodne miejsce na platformie marketplace.