Rozwój nowoczesnych rozwiązań logistycznych sprawa, że cross border staje się dziś coraz popularniejszym trendem w e-commerce. Dzięki internetowi granice między państwami zacierają się, a odległości między sprzedawcami a klientami przestają być problemem. Warto zatem wiedzieć, jak wejść w cross border e-commerce i dlaczego to dobra decyzja.
Czym jest cross-border e-commerce?
Cross border e-commerce to nic innego jak międzynarodowa sprzedaż online. Obecnie handel internetowy na rynkach międzynarodowych jest dużo łatwiejszy niż jeszcze kilka, kilkanaście lat temu. Wszystko dzięki szybkiemu postępowi w zakresie nowoczesnych rozwiązań logistycznych. Dodatkowo na rozwój cross border e-commerce miało również rozpowszechnienie międzynarodowych systemów płatności. Wszystko to sprawia, że handel transgraniczny prowadzić można o wiele łatwiej, a do tego celu wykorzystać można sklep internetowy, platformę marketplace, czy media społecznościowe.
Jak opracować strategię cross-border e-commerce?
Rozpoczynając przygodę z handlem międzynarodowym online, warto na początku postawić na jeden kraj. Dopiero po wejściu na wybrany rynek i ustabilizowaniu na nim swojej pozycji, przechodzić powinno się do ekspansji na kolejne rynki. Innymi słowy, w cross border e-commerce sprawdza się taktyka małych kroków. Ważne jest, aby zawsze dokładnie poznać dany rynek. Mowa tu w szczególności o zwyczajach zakupowych konsumentów. Dzięki temu możliwe będzie dopasowanie oferty pod potrzeby grupy docelowej. Istotne jest także, aby zapoznać się z obowiązującymi na danym rynku przepisami prawa. Sklep internetowy musi być do nich dostosowany. Na koniec konieczny jest dobór właściwych kanałów sprzedaży, czyli takich, które najlepiej sprawdzą się na danym rynku.
Dlaczego warto postawić na cross-border e-commerce?
Rozpoczęcie sprzedaży online na innych rynkach to przede wszystkim możliwość pełnego rozwoju potencjału swojego biznesu. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, w której rynek krajowy staje się już zbyt ciasny. Cross border e-commerce to oczywiście także możliwość dotarcia do większej liczyć klientów. To z kolei przekłada się na większe zyski. Analizując poszczególne rynki, może się okazać, że popyt na oferowane produkty jest na niektórych z nich znacznie większy w porównaniu z rynkiem krajowym. To także dodatkowa możliwość zwiększenia sprzedaży. Warto jeszcze dodać, że poznanie zagranicznych rynków może okazać się bardzo przydatne w prowadzeniu biznesu we własnym kraju. Mowa tu m.in. o szybszym wpływaniu na krajowe trendy, co pozwoli być zawsze o krok do przodu przed konkurencją.